Praktiske oplysninger

Praktisk fra A – Z
Afbud

Din booking er bindende.
Ønsker du at afmelde lejemålet op til 2 uger/14 dage før lejeperiodens start, beholder vi 50% af lejen.

Afmeldes bookingen senere end 2 uger (14 dage) før lejeperiodens start, skal hele lejebeløbet betales. Du kan dog sende en anden/andre, som vil have udbytte af perioden.

Ankomst og afrejse – afpasset efter Ø-færgens sejlplan

Uge: I har Liljehuset fra lørdag kl. 15:00 – afrejse ugen efter lørdag kl. 11:00.
Weekend: I har Liljehuset fra fredag kl. 13:00 – søndag (valgfrit).

Betaling

Du betaler lejen via MobilePay (eller bankoverførsel), når bookingen er godkendt.
Vi sender MobilePay-nummeret, når vi har modtaget din booking i kalenderen.

Booking

Du booker dig ind i kalenderen. Når vi har modtaget dit ønske om booking, kontakter vi dig
pr. mail vedr. de efterfølgende oplysninger omkring betaling og nøgle.

Bortkommet nøgle

Mister I nøglen, er vi nødsaget til af sikkerhedsmæssige årsager at udskifte lås for jeres regning.

Covid-19

Vi holder ‘tidsafstand’ imellem udlejningerne, så hvis der har været nogen i huset (lige op til jeres ankomst), vil det kun være os selv, der har været for at gøre rent. Ellers er det ifølge aftale om samme standard. 

Se desuden under ‘rengøring’.

Vi kan dog ikke garantere, at der altid kan gå 72 timer imellem vi har været og så jeres ankomst, men vi kan garantere, at vi gør grundigt rent, og at vi overhovedet ikke opholder os i huset, hvis vi har symptomer på virus.

Hvis I på nogen måde selv har symptomer, så skal I afbryde lejemålet. Dette kan gøres uden omkostning i form af tilbageholdt leje. Vi skal selvfølgeligt informeres herom, hvis det sker mens I opholder jer i huset.

Når I i øvrigt færdes på øen, gælder sundhedsstyrelsens regler. Undersøg, om der gælder specifikke regler hos den enkelte næringsdrivende (fx på færge og hos købmanden).

Forbrug!

Fra foråret 2021 er forbruget regnet ind i huslejen.
BEMÆRK! Ved ekstraordinært STORT forbrug kan der påregnes betaling. Vand er fx meget dyrt på øen!

For nærmere info

Mangler du nogle informationer? Skriv til os
sommeravernak@gmail.com

I huset finder du
  • Køleskab
  • Lille kummefryser
  • Ovn og komfur
  • Elkedel
  • Brødrister & toaster
  • Kaffemaskine
  • Service til 8-10 personer
  • Køkkenredskaber
  • Salt & peber
  • Opvaskemiddel og rengøringsmidler
  • Brændeovn
  • Varmepumpe
  • TV (- OBS! Uden TV-signal!!)
  • CD-afspiller
  • DVD-afspiller og masser af film, – både til børn og voksne.
  • Strygebræt og dampstrygejern.
  • Vaskemaskine
  • Støvsuger
  • Dyner og hovedpuder

Hunde – og andre kæledyr

Huset er desværre ikke til at tage kæledyr med, så hunden (eller katten eller andet) er nødt til at blive hjemme.

Medbring
  • Sengelinned
  • Håndklæder
  • Viskestykker
  • Karklude
  • Håndsæbe
  • Toiletpapir/køkkenrulle
  • Affaldsposer
  • Vaskemiddel
Nøgle

Du får nærmere besked vedr. nøglen i ugen op til dit ophold.

Parkering

Der er en parkeringsplads ved huset udenfor grunden.

Rengøring

I skal som udgangspunkt selv stå for den endelige slutrengøring. Der ligger en tjekliste i huset.

DET ER KLART AT COVID-19 STILLER STØRRE KRAV TIL RENGØRING samt afspritning – specielt ved udlejninger lige efter hinanden!

Hvis I ønsker at betale jer fra det, koster det 500 kr. (- aftales ved indgåelse af leje).
Ved udeblivende/manglende rengøring tillader vi os at pålægge et rengøringsgebyr på 500 kr.

Sengepladser

Der er 8 sovepladser i huset: Et værelse med to boxmadrasser (i dobbeltsengskonstruktion),
et værelse med en halvanden seng (140 x 200) og 4 pladser i et køjerum.
Der er ekstra madrasser, så man kan redde op i stuen, hvis det bliver for trangt.

Skader, ødelæggelse eller manglende genstande

Du vil blive holdt ansvarlig for eventuelle skader og manglende genstande.

Sådan finder du huset

Første vej på venstre hånd, når du kører af færgen (Stenager).
Følg vejen lige ud helt ned i bunden, – huset ligger på højre hånd for enden af vejen, nummer 26.

Copyright ©  Sommer 2019-20